НИЙСЛЭЛИЙН АЯЛАЛ ЖУУЛЧЛАЛЫН ГАЗАР
НИЙСЛЭЛИЙН ЭДИЙН ЗАСАГ, НИЙГМИЙН 2014 ОНЫ ЗОРИЛТЫГ
ХЭРЭГЖҮҮЛЭХ ҮЙЛ АЖИЛЛАГААНЫ ТӨЛӨВЛӨГӨӨНИЙ БИЕЛЭЛТ
/ЖИЛИЙН ЭЦСИЙН БАЙДЛААР/
2014 оны 12 дугаар сар 31 Улаанбаатар хот
№ | НЗД-ын үйл ажиллагааны хөтөлбөрийн заалтын нэр | Хариуцах байгууллага
|
Хэрэгжүүлэх үйл ажиллагаа
|
Хэрэгжилтийн явц
|
Хувь
|
3.4.1.
|
Аялал жуулчлалын бүтээгдэхүүн үйлчилгээний нэр төрлийг олшруулахад орон нутгийн иргэдийн оролцоог идэвхжүүлэх
|
НАЖГ
|
Гандангийн дэнжийг гар урлалын төв, шашны аялал жуулчлалын дагалдах үйлчилгээ, эртний эдлэлийн дэлгүүр, бэлэг дурсгалын төв, гэр буудлууд бүхий соёлын аялал жуулчлалын төв болгож хөгжүүлнэ.
|
Төлөвлөгөөний дагуу Гандангийн дэнжийг зөв зохистой зохион байгуулах, инженерийн шугам сүлжээнд холбох, авто болон явган зам талбай тавих, хувийн орон сууц барих, сайжруулах, улмаар амьдрах таатай орчныг бүрдүүлэх, бизнес эрхлэх боломжийг нэмэгдүүлэх, аялал жуулчлалыг хөгжүүлэх зорилгоор 3, 4-р хорооллын худалдаа үйлчилгээний гудамжийг хотын төвийн худалдаа үйлчилгээний гудамжтай Гандангийн дэнжээр холбож, худалдаа үйлчилгээний гудамж бий болгох, инженерийн дэд бүтцийг бий болгох, гудамжийн уламжлалт бүтцийг хадгалан аялал жуулчлалын тусгай бүс бий болгох төлөвлөлт, зураг төслийн ажлууд хийгдэж, нийслэлийн Удирдлагын зөвлөлийн хуралд танилцуулагдаж дэмжигдсэн. Нийслэлийн Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хуралд хэлэлцүүлэхээр хүлээгдэж байна.
Байгууллагын төсвөөс 450,000 төгрөг зарцуулсан. |
100%
|
Нийтийн эзэмшлийн гудамж талбайд гадаадын жуулчид болон хөдөө орон нутгийн иргэдэд зориулсан мэдээллийн самбаруудыг байрлуулна.
|
Мэдээллийн самбаруудыг хийхэд шаардагдах санхүүжилтийн хүсэлтийг 2014 оны 03-р сарын 04-ны өдрийн 73 тоот албан бичгээр нийслэлийн Засаг даргын Тамгын газарт тавьсан боловч шийдвэрлэгдээгүй. Иймд Улаанбаатар хотын Захирагчийн ажлын албанаас тус газарт шилжүүлэн өгсөн 15 ширхэг самбарын арчилгаа, үйлчилгээг тогтмол хийж гадаад, дотоодын жуулчдад зориулсан арга хэмжээний мэдээллийг тавьдаг боллоо. Эдгээр самбарууд нь Баянгол дүүрэгт 2, Сүхбаатар дүүрэгт 8, Баянзүрх дүүрэгт 1, Хан-Уул дүүрэгт 4 байна.
Түүнчлэн аялал жуулчлал өндөр хөгжсөн АНУ, Англи, Канад, Франц зэрэг 7 орны 21 төрлийн мэдээллийн байгууламжийн загварт харьцуулалт хийж, өвлийн хотуудад голчлон хэрэглэгддэг самбаруудын дизайнтай төстэй, материалын хувьд өнгө алдаж, зэвэрдэггүй, цаг агаарын эрс тэс нөхцөлд тохиромжтой, дотоодод үйлдвэрлэх боломжтой загварыг гарган тайлбар, танилцуулгын хамт нийслэлийн Ерөнхий төлөвлөгөөний газар, Улаанбаатар хотын Захирагчийн ажлын албанд албан бичгээр хүргүүлсэн. Олонх хотуудад төвөөр байрлах мэдээллийн байгууламжууд нь цахим самбар, гэрэлтдэг эсвэл лед дэлгэцтэй байгаа бол хотын захын хэсгүүдэд төмөр болон модон хийцтэй, тухайн орчныхоо барилгын архитектуртай нийцсэн загвар дизайнтай байв. Загвар самбарын өндөр 180 см, өргөн 120 см бөгөөд мэдээлэл байрлуулах гурван цонхтой. Нэг цонхонд жуулчдад зориулсан хотын газрын зураг, нэг цонхонд тухайн сард болох үзвэр, үйлчилгээ, соёл, спортын арга хэмжээний мэдээлэл, нэг цонхонд Улаанбаатар хотын жуулчны мэдээллийн төвүүд болох яаралтай үед тусламж үзүүлэх газруудын хаяг байршил, холбогдох мэдээллийг хавсаргана. Мэдээллийн самбарыг “Гудамж, талбайн нэр, дугаарын самбар, түүнийг байрлуулахад тавих ерөнхий шаардлага MNS5283:2003″ стандартад нийцсэн, 5 ерөнхий шаардлага, 5 тусгай шаардлагатай байхаар техникийн шаардлагыг боловсруулсан. Мөн жуулчид хамгийн ихээр зорчдог чиглэлүүдэд судалгаа хийж мэдээллийн байгууламж байрлуулах боломжтой 50 цэгийн хаяг, байршлыг тодорхойлсон жагсаалт гаргасан. Уг жагсаалтад Сүхбаатар дүүрэгт 16, Баянзүрх дүүрэгт 7, Налайх дүүрэгт 2, Хан-Уул дүүрэгт 5, Сонгинохайрхан дүүрэгт 5, Баянгол дүүрэгт 6, Чингэлтэй дүүрэгт 8 газар багтсан. Төсвийн хөрөнгө зарцуулаагүй. |
100%
|
|||
Тусгай сонирхлын, байгалийн, соёлын аялал жуулчлалыг төрөлжүүлэн хөгжүүлэх дэд хөтөлбөр боловсруулж, хэрэгжүүлнэ.
|
Нийслэлд аялал жуулчлал хөгжүүлэх “Найрсаг Улаанбаатар” хөтөлбөр нийслэлийн Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлаар 2014 оны 9-р сарын 22-ны өдөр батлагдсантай холбогдуулан тус хөтөлбөрийн 2.5.8-д заасныг үндэслэн нийслэлийн Аялал жуулчлалын газрын даргын 2014 оны 10-р сарын 14-ний өдрийн А/57 дугаар тушаалаар Улаанбаатар хот орчмын тусгай сонирхлын аялал жуулчлалын бүсүүдийн нөөцийн жагсаалт болон тусгай сонирхлын аялал жуулчлал хөгжүүлэх тааламжийн үнэлгээ, хот орчмын бүсүүдийн аялал жуулчлалын нөөцөд тулгуурлан тусгай сонирхлын, байгалийн болон соёл, түүхийн аялал жуулчлалыг төрөлжүүлэн хөгжүүлэх төлөвлөгөөг батлан, хэрэгжүүлж эхэлсэн. Эдгээр ажлыг Монгол улсын их сургуулийн багш нартай хамтран боловсруулсан.
Дэд хөтөлбөрийг боловсруулах ажлын хүрээнд дараах судалгаа, зохион байгуулалтын ажлыг явуулсан. Үүнд:
|
100%
|
|||
3.4.1.4. Нийслэлийн Налайх дүүргийн 6 дугаар хороон дахь Горхи, Тэрэлжийн тусгай хамгаалалттай нутаг, түүний орчны бүсийг нутгийн иргэдэд түшиглэсэн “байгалийн аялал жуулчлалын жишиг суурин” болгон хөгжүүлэх төсөл хэрэгжүүлнэ.
|
Зорилтын хүрээнд тус газраас дараах ажлыг зохион байгуулав. Үүнд:
11.“Амралтын газар, жуулчны бааз, гэр буудлын үйлчилгээний технологи, стандарт” сэдэвт сургалтыг 2014 оны 09 дүгээр сарын 29-ны өдөр Нийслэлийн Аялал жуулчлалын газар, БОНХЯ-ны Тусгай хамгаалалттай нутгийн удирдлагын газар, Налайх дүүргийн Засаг даргын тамгын газар, Монголын зочид буудлуудын холбоо хамтран хоёр дахь жилдээ нийслэлийн Налайх дүүргийн 6-р хороо буюу Горхи-Тэрэлжийн бүс нутагт аялал жуулчлалын үйл ажиллагаа эрхлэгчид, орон нутгийн иргэдэд зохион байгууллаа. Бизнес эрхлэгчдийн хүсэлтээр ажлын ачаалал нь харьцангуй бага байдаг үед сургалтыг хийж “Тусгай хамгаалалттай газар нутагт эко аялал жуулчлалын зориулалттай байр сууц, үйлчилгээнд тавих нийтлэг шаардлага MNS 6426:2013”, аялал жуулчлалын байгууллагуудын тогтвортой хөгжил, бизнесийн төлөв, үйлчилгээний чанар, үйлчилгээний ажилтны харилцаа, ёс зүй, эмнэлгийн анхан шатны тусламж, галын аюулгүй байдал, гэнэтийн аюул, гамшгаас урьдчилан сэргийлэх, зочинд үйлчлэх үйлчилгээний технологи, өглөөний хоолны иж бүрдэл, төрөл, ширээ засалт, ор засалт зэрэг чиглэлээр практик дадлага явуулав. Байгууллагын төсвөөс нийт 1.300.000 төгрөг зарцуулсан. |
100%
|
|||
3.4.1.5.Улаанбаатар хотын Жуулчны гудамжийг жуулчдад ээлтэй, эрэлтийг нь хангахуйц байдлаар тохижуулах ажлыг зохион байгуулна.
|
Жуулчны гудамжийг жуулчдад ээлтэй, эрэлтийг нь хангахуйц байдлаар тохижуулах зорилгоор дараах ажлыг зохион байгуулав. Үүнд:
|
100%
|
|||
3.4.1.6. Жуулчдыг гэмт халдлагаас хамгаалах, урьдчилан сэргийлэх, жуулчидтай холбоотой гарсан гэмт, хэрэг зөрчлийг шуурхай шийдвэрлэх зорилгоор Нийслэлийн Цагдаагийн газрын бүтцэд Жуулчны цагдаагийн нэгж байгуулна.
|
Нийслэлийн Цагдаагийн газрын бүтцэд Жуулчны олон нийтийн цагдаагийн нэгж ажиллуулах үндэслэл, танилцуулга бүхий хүсэлтийг Нийслэлийн Иргэдийн Төлөөлөгчдийн хурлын дарга Д.Баттулгад 2014 оны 3 дугаар сард албан бичгээр хүргүүлсэн. Нийслэлийн Цагдаагийн Газартай хамтран Жуулчны олон нийтийн цагдаагийн дүрмийн төслийг 6 бүлэг, 32 заалттайгаар боловсруулсан. Мөн жуулчны цагдаагийн ажилтны ажлын байрны тодорхойлолт, гэрээний төслийг бэлтгэсэн. 2014 оны 6 дугаар сард “Олон нийтийн цагдаагийн албаны дүрэм”-ийг Хууль зүйн яамнаас баталсан тул Нийслэлийн Цагдаагийн газар, Монголын Оюутны Холбоотой хамтран “Жуулчдад ээлтэй оюутан цагдаа” хөтөлбөрийг 7-9-р сард хэрэгжүүлсэн. Нийт 80 оюутныг англи хэл, харилцааны соёл, хууль эрх зүйн мэдлэг олгох 5 хоногийн сургалтад хамруулж, бэлтгэгдсэн оюутан цагдаа нарыг гадаадын жуулчид ихээр зорчдог нийслэлийн 7 дүүргийн 37 хорооны 36 байршилд эргүүлээр ажиллуулсан. Жуулчдыг гэмт хэрэг зөрчилд өртөхөөс сэргийлэх, тэдэнд хэрэгцээт мэдээллийг өгөх зэрэг үүргийг гүйцэтгэсэн ба бусад иргэдээс ялгарах таних тэмдэг, хувцас, формоор хангагдаж, хороо, дүүргийн Цагдаагийн хэсэг, Аялал жуулчлалын мэдээллийн төвүүдээс зөвлөгөө авч, харилцан туслалцаж ажиллав. Үүний дүнд оюутан цагдаа нар жуулчидтай холбоотой 70 гаруй хэрэг зөрчлийг таслан зогсоосон байна.
Нийслэлийн Цагдаагийн газар нь Улаанбаатар хотын Цагдаагийн газар болж бүтэц зохион байгуулалт нь өөрчлөгдсөнтэй холбогдуулан шинэ бүтцэд Жуулчны цагдаагийн нэгж байгуулахаар хоёр газрын зүгээс бэлтгэл хангаж байна. Жуулчны цагдаагийн нэгж нь халаасны хулгай, танхайн хэргээс гадна хүний наймаа, мансууруулах бодис, биеэ үнэлэлт түүнээс урьдчилан сэргийлэх асуудлыг хавсран хариуцдаг аялал жуулчлал хөгжсөн орнуудын туршлагын дагуу санал хүргүүлээд байна. |
90%
|
|||
3.4.1.7. “Asia’s next hUB” маркетингийн кампанит ажлыг зохион байгуулна.
|
А. Тусгай сонирхлын аялал жуулчлалыг хөгжүүлэх, жуулчны улирлын хугацааг уртасгах, өвлийн улиралд Улаанбаатар хотод ирэх жуулчдын тоог нэмэгдүүлэхэд түлхэц үзүүлэх зорилготой “Улаанбаатарын өвөл-2014” арга хэмжээг нийслэлийн Аялал жуулчлалын газраас санаачлан анх удаа 02 дугаар сарын 02 буюу Шинийн гуравны өдөр Туул гол дээр зохион явуулсан. 2000 гаруй гадаад, дотоодын иргэд оролцсон арга хэмжээний үеэр мөсөн шагайн харваа, мөсөн сурын харвааны тэмцээн, тэшүүрийн болон уран гулгалтын үзүүлбэр, өвлийн дугуйн аялал, нохойтой чарганы уралдаан, Улаанбаатар чуулга, Хөсөгтөн, Жонон хамтлагийн тоглолт, Торго салоны загварын үзүүлбэр, бартендерийн үзүүлэх тоглолт зэрэг олон сонирхолтой арга хэмжээнүүд явагдлаа. Арга хэмжээг нийслэлийн Засаг даргын Тамгын газраас 15,1 сая төгрөгөөр санхүүжүүлсэн. Б. “Монголын их цам -108” соёлын аялал жуулчлалын арга хэмжээг “Мандала” бурхан шашин, соёлын төв, Монголын үндэсний их сургууль хамтран 02-р сарын 13-ны өдөр Монгол үндэсний Аса циркэд зохион байгуулсан. Соёлын аялал жуулчлалын нэг хэлбэр болох шашны зан үйлийг олон нийтэд таниулсан арга хэмжээг 4000 гаруй үзэгчид үзэж сонирхсон. В. Нийслэлийн Засаг даргын 2014 оны А/144 дугаар захирамжийн дагуу “Найрсаг Улаанбаатар” зочлох үйлчилгээний салбарын олон улсын тэмцээн, зочид буудал зоогийн газрын“HORECA-2014” үзэсгэлэнг 2014 оны 4 дүгээр сарын 04-06-ны өдрүүдэд “Мишээл экспо” төвд амжилттай зохион байгуулав.3-с дээш одны зэрэглэлтэй 12 зочид буудал 6 чиглэлээр өрсөлдөж мэргэжлийн аваргуудыг тодруулсан. Зочноор ОХУ, БНХАУ, Японы төлөөлөгчид оролцов. Үзэсгэлэнд аялал жуулчлалын салбарт өргөн хэрэглэгддэг бараа бүтээгдэхүүн нийлүүлдэг 53 байгууллага оролцсон ба зочлох үйлчилгээний салбарын хэрэгцээг импортын барааг орлох чадвартай дотоодын бүтээгдэхүүнээр хангах зорилтын хүрээнд үндэсний үйлдвэрлэгчдийг түлхүү оролцуулав. Анх удаагаа зохиогдсон уг олон улсын тэмцээнийг нийслэлийн Засаг даргын Тамгын газраас 39,8 сая төгрөгөөр санхүүжүүлсэн. Г. Соёл, спорт, аялал жуулчлалын яам, Аялал жуулчлалын холбоохамтран 2014 оны 3-р сарын 22-23-ны өдрүүдэд Улаанбаатар хотын Мишээл Экспо үзэсгэлэнгийн танхимд зохион байгуулсан “Ай Ти Эм–2014” 15 дахь удаагийн олон улсын аялал жуулчлалын үзэсгэлэнд нийслэлийн Засаг даргын 2014 оны А/192 дугаар захирамжийн дагуу тус газраас Улаанбаатар хотын аялал жуулчлалын бүтээгдэхүүн, үйлчилгээг сурталчлан оролцов. Нийслэлийн Аялал жуулчлалын газар 27м2 талбайг засаж тохижуулан 3х2 хэмжээтэй хоёр ширхэг LED дэлгэц, үзэсгэлэнд зориулан хэвлүүлсэн 4 нүүр бүхий хэвлэмэл танилцуулгаар Улаанбаатар хотын аялал жуулчлалын өнөөгийн байдал, бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний онцлог, 2014 онд зохион байгуулагдах арга хэмжээ, сургалтын хөтөлбөр, онцлох арга хэмжээ, 2014 оноос Улаанбаатар хот болон хот орчимд хэрэгжих төрийн болон хувийн хэвшлийн аялал жуулчлалын төслүүдийг танилцуулав.Арга хэмжээг Засаг даргын Тамгын газраас 6,6 сая төгрөгөөр санхүүжүүлсэн. Д. Турк, Монгол улсын дипломат харилцаа тогтоосны 45 жилийн ойн арга хэмжээг тэмдэглэн өнгөрүүлэх ажлын хүрээнд 2014 оны 6 дугаар сарын 22-ны өдөр “Турк хоолны өдөр”, Турк-Монголын соёл, өнө эртний түүхийг олон нийтэд харуулсан урлагийн тоглолтыг Улаанбаатар хот дахь Туркийн Элчин сайдын яамтай хамтран зохион байгуулав. Е. Аялал жуулчлалын улиралд уламжлал болгон зохион байгуулдаг “Дээлтэй Монгол”, “Тал нутгийн марафон”, “ТэйстофЮБи” зэрэг арга хэмжээг зохион байгуулав. |
100%
|
|||
3.4.1.8. “Найрсаг Улаанбаатар” аялал жуулчлал, соёл урлагийн хөтөлбөр боловсруулж хэрэгжүүлнэ.
|
Нийслэлийн Засаг даргын 2013 оны 5 дугаар сарын 01-ний өдрийн А/440 дугаар захирамжаар “Нийслэлийн аялал жуулчлалын хөтөлбөр” боловсруулах ажлын хэсгийг Нийслэлийн Засаг даргын Нийгмийн хөгжлийн асуудал хариуцсан орлогч Ц.Энхцэнгэлээр ахлуулан байгуулсан. Ажлын хэсэг нийслэлд аялал жуулчлалыг хөгжүүлэх хөтөлбөрийг “Найрсаг Улаанбаатар” нэрийн дор “Улаанбаатар хотыг 2020 он хүртэл хөгжүүлэх ерөнхий төлөвлөгөө, 2030 он хүртэлх хөгжлийн ерөнхий төлөвлөгөөний баримт бичиг”, “Монгол улсад үндэсний аялал жуулчлалыг хөгжүүлэх мастер төлөвлөгөө” болон соёл урлаг, спорт болон бусад салбарын хөгжлийн бодлого, стратегитай уялдуулан боловсруулж нийслэлийн Удирдлагын зөвлөлийн 2014 оны 5 дугаар сарын 22-ны өдрийн хурлаар хэлэлцүүлсэн. Удирдлагын зөвлөлийн хурлаас хөтөлбөрийн төслийг дэмжсэний дагуу нийслэлийн Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын 2014 оны 9-р сарын 22-ны өдрийн 19 дүгээр хуралдаанаар хэлэлцүүлж, батлуулсан.
Хөтөлбөр боловсруулах явцад аялал жуулчлалын байгууллагуудад зориулсан уулзалт, хэлэлцүүлгүүдийг зохион байгуулж, цахимаар санал авсан бол хөтөлбөр боловсруулж дууссаны дараа олон нийтийн хэлэлцүүлгүүдийг зохион байгуулсан. Тухайлбал: 2014 оны 02 дугаар сарын сарын 26-ны өдөр Монгол улсын тэргүүлэгч 60 аж ахуйн нэгжийн захирал, удирдлагуудад, 03-р сарын 19-ний өдөр нийслэлийн Цагдаагийн газрын 700 офицер, ахлагч нарт, 04-р сарын 23-ны өдөр хэвлэл мэдээллийн байгууллагын 100 гаруй төлөөлөгчдөд, 9-р сарын 17-ны өдөр нийслэлийн аялал жуулчлал, соёл урлаг, спорт, зочлох үйлчилгээний салбарын 650 төлөөлөгчдөд нийслэлийн Засаг дарга бөгөөд Улаанбаатар хотын захирагч Э.Бат-Үүл хөтөлбөрийн төслийг танилцуулсан. 3 үе шаттай уг хөтөлбөрийг хэрэгжүүлснээр нийслэл хот 2020 онд жуулчдын тоог 2 саяд, нийслэлийн эдийн засагт аялал жуулчлалын салбарын эзлэх хэмжээг 20 хувьд, аялал жуулчлал, зочлох үйлчилгээний салбарт ажиллагсдын тоог 35 мянгад хүргэхээр төлөвлөсөн. Хөтөлбөрийн хүрээнд аялал жуулчлалын эдийн засгийн үр ашгийг нэмэгдүүлэх, бизнес эрхлэгчдийг дэмжих бодлого, зохицуулалтыг оновчтой болгох, гадаад, дотоодын жуулчид Улаанбаатар хотод аюулгүй зорчих нөхцөл, алжаал тайлах тав тухын орчныг бүрдүүлэх, жуулчдын хэрэгцээнд нийцсэн аяллын бүтээгдэхүүн, шинэ үйлчилгээнүүд нэвтрүүлэх, Улаанбаатар хотыг аялал жуулчлалын зорих газар болгон гол зах зээлд сурталчлах, бүх төрлийн үйлчилгээнд найрсаг харилцаа, хандлагыг төлөвшүүлж хотын соёлыг дэлгэрүүлэхэд чиглэсэн ажлууд хийгдэнэ. “Найрсаг Улаанбаатар” хөтөлбөрийг хэрэгжүүлэхэд 2015 онд 4.6 тэрбум төгрөг зарцуулахаар НИТХ-аас шийдвэрлэв. |
100%
|
|||
3.4.1.9. Гадаад, дотоодын жуулчдад зориулсан Улаанбаатар хотын түүхэн дурсгалт газар, үзэсгэлэнт байгаль, томоохон үйлчилгээний газруудыг бүхэлд нь танилцуулсан видео танилцуулга хийнэ. | Улаанбаатар хотын өвлийн аялал жуулчлалын сурталчилгааны киног 03 дугаар сарын 02-ны дотор хийж гүйцэтгэх гэрээг “Салбадай” ХХК /Студи-3/-тай 01 дүгээр сарын 30-ны өдөр байгуулсан. Улаанбаатар хотын зуны аялал жуулчлалын сурталчилгааны киног 2014 оны 10-р дугаар сарын 30-ны дотор хийж гүйцэтгэх гэрээг “Хэвлэл мэдээлэл, олон нийтийн харилцаа тандалт судалгааны төв” ТББ-ын дэргэдэх “Оньс медиа” студитэй байгуулсан. Зураг авалтын ажлыг Улаанбаатар хот болон хот орчмын аялал жуулчлалын бүс, үйлчилгээний газруудад студийн зураглаач, операторууд тус газрын мэргэжилтнүүдтэй хамтран хийсэн. Сурталчилгааны киног тус бүр 1 минутын хэмжээтэй бэлтгүүлж МИАТ, Хүннү айр зэрэг компанийн агаарын хөлгөөр, Ази, Номхон далайн орнуудын мэдээллийн агентлагуудын цахим сүлжээ, Youtube болон бусад мэдээллийн сувгуудаар цацаж эхэлсэн. Иргэд, жуулчид, жуулчны компаниудын зүгээс ихээхэн талархал хүлээж байна. | 100%
|
|||
Туул голын сав газрыг түшиглэн усан парк, амьтны хүрээлэн байгуулах ажлыг эхлүүлнэ | Тус газраас Туул голын сав газрыг түшиглэн усан парк, амьтны хүрээлэн байгуулах ажлын зургийн даалгаврыг боловсруулан нийслэлийн Ерөнхий төлөвлөгөөний газраар батлуулсан. Нийслэлийн Худалдан авах ажиллагааны газраас зохион байгуулсан тендерт “Арт констракшн” ХХК шалгарч зураг, төслийн ажлыг гүйцэтгэн нийслэлийн Ерөнхий төлөвлөгөөний газарт хүлээлгэн өгсөн. Тус газрын зүгээс хамаарах ажил бүрэн хийгдсэн. | 100%
|
|||
ХЯНАЖ ТАНИЛЦСАН:
НИЙСЛЭЛИЙН АЯЛАЛ ЖУУЛЧЛАЛЫН ГАЗРЫН ДАРГА Э.БАТТУЛГА
ОГНОО: 2014.12.31
БИЕЛЭЛТ ГАРГАСАН:
НАЖГ-ЫН ТӨЛӨВЛӨЛТ ХАРИУЦСАН МЭРГЭЖИЛТЭН Б.АМАРЗАЯА
ОГНОО: 2014.12.31